Thursday, July 1, 2010

Feel bad :(

Posted by Nur Jessica Nyepit binti Abdullah at 1:37 PM



Tiba2 terfikir tadi
pasal life? Erm.
macam mane nk mulakan ye
i can say, i juz dunno where i'm heading to
dalam usia skang ni
smua org skurang2nye dh plan
dh habis blajar nk keje ape, kat mane
smua dh tau diorang pakar dlm bidang ape
but not me
aku xtau, aku study kaw2 ni
aku end up kat mane
bila bukan pilihan kita
susah skit kita nk plan ape2
I'm just trying to make my parents proud
since zaman skolah lagi
bukan aku yg tentukan
i was forced to masuk science stream masa form 4
padahal ikut result PMR aku
aku sbenarnye x layak
aku bongok dalam subjek sains ok
haih!

then dapat masuk form 6
dpt tawaran Uitm plak
tapi tawaran ntah pape
minta lain, dapat lain
Electrical Engineering?? oh, come on!
my dad sgt happy mase tu
macam mane aku nk tolak??
seriusly, mase dh masuk Uitm
bnyk kali aku fikir
menyesalnyeee x truskan form 6
aku struggle giler2 mase kt uitm dulu
dh lah terasa bongok giler
kimia aku dari zaman skolah dh lah mmg $%@!!
then masa form 4/5 aku mane amik fizik
aku amik sains pertanian
tiba2 kena blajar fizik
peh terasa bodoh giler!

Dh buang mase 2 tahun kt Uitm
last2 aku kuar
itupun sbb something really bad happened
yang aku xtau ape sbenarnye
hmmm

Again, bila nk sambung study kt Sunway
bukan aku yg tentukan
aku rancang nk amik tourism
but my dad say x guna
i was like, what??!
hello, aku bleh keje kt klia, air asia
travel agency, hotel??
OMG! kenapa x guna plak? T_T

btw, i'm not trying to blame my dad ok
aku tau die nk yg terbaik utk aku
tapi, aku yg study
aku tau kemampuan aku
aku tau ape yg aku suke, aku minat
habis diploma, kot2 lah degree aku bleh pilih sendiri
lagi skali, aku tunjuk catalog tourism
Daddy campak mcm tu je
tgk pun x...
aku pun dh xtau nak buat ape
ikut jela ape yg die nak
janji die happy
coz aku tau, aku dh bnyk bagi masalah kt die

*Sigh*
dah berair dah mata ni
aku xtau lah, aku xtau macam mane nk luahkan
pas degree ni, mesti aku kena sambung master plak
di mana aku sbenarnye fikir aku dh x larat
further study dalam bidang aku x minat
aku sbenarnye nk study smpai degree je
pastu aku nk keje
tp kalau aku buat mcm ni
sah2 my parents akan kecewa giler
bila aku truskan ikut kehendak diorang
diorang happy, bangga
tapi aku??
ni aku sambung degree skang
aku sorang jela yg tau ape aku rase
aku simpannnnnnn je

Sorry dad
i'm NOT trying to blame u here
my life's my own to run
U shouldn't take away my freedom
hope and interest
How i wish u know what i've gone through
but how can i say all these without hurting u?

T_T

Image and video hosting by TinyPic


Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

0 comments:

Post a Comment

 

Template Copy by Blogger Templates | BERITA_wongANteng |MASTER SEO |FREE BLOG TEMPLATES