Wednesday, September 28, 2011

Perjalanan ini

Posted by Nur Jessica Nyepit binti Abdullah at 8:33 PM

Sedang aku duduk merenung pensyarah
berleter di depan
tiba2 fikiran jauh melayang
memikirkan perjalanan hidup yg tak tahu
apa akhirnya
lalu tangan ku pantas menulis
apa yg tersirat di hati
dan inginku kongsikan di sini



Meharungi jalan yang tidak ketahui arah tujunya
Tertekan rasanya jeritan tak siapa mendengar
Inginku berhenti tapi tak sanggup di hati
Melukakan hati mereka yang berharapan tinggi

Tewasnya aku dalam perjalanan ini
Hanya menunggu tibanya jalan mati
Semoga pada saat itu nanti aku mampu berdiri
Tunjukkan kepada mereka yang belum terbukti

Jiwa memberontak telah lama berputus asa
Terkilan rasa aku membuang masa
Aku menolak peluang yang ada
Takut mereka tidak merestuinya

Bodohnya aku tak tetap pendirianku
Tak mampu bertegas dengan keputusan itu
Mampukah lagi aku mengejar impian itu?
Semakin hari, ku semakin buntu

Sekian.

Image and video hosting by TinyPic


Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

0 comments:

Post a Comment

 

Template Copy by Blogger Templates | BERITA_wongANteng |MASTER SEO |FREE BLOG TEMPLATES